Rozpoznawanie emocji

Następny krok w tworzeniu wirtualnych postaci i światów. Gry od zawsze dostarczały emocji. Ale jeszcze nigdy wcześniej, gra nie była w stanie reagować na emocje gracza! Dopiero teraz jest to możliwe, dzięki naszemu rozwiązaniu.

Emocje i gry

Gry zawsze kojarzymy z emocjami. Wywołują one określone emocje gracza w sposób często niedostępny innym mediom. Jednocześnie do tej pory nie były one w stanie w pełni wejść w interakcję z graczem, nie będąc w stanie rozpoznać jego emocji.

Dzięki naszemu rozwiązaniu, postaci NPC czy też mechaniki gry, będą mogły reagować inaczej w zależności od emocji gracza. Można dostosować poziom trudności na bazie frustracji lub złości gracza, a postać NPC zachowa się wobec nas inaczej gdy będziemy nastawieni pogodnie i radośnie, a inaczej gdy będziemy nacechowani negatywnymi emocjami.

Wywoływanie emocji -baner

Wywoływanie emocji

W celu wykonania badań emocji, wykorzystywaliśmy naukowo zweryfikowane metody ich wywoływania oraz mierzyliśmy i klasyfikowaliśmy je przy pomocy zaawansowanych metod badawczych. Dzięki temu możemy zaproponować moduł oparty o sztuczną inteligencję, wytrenowany na bazie laboratoryjnych doświadczeń.

Rodzaje emocji

Wyróżniamy bardzo wiele emocji, ale zdaniem psychologów, bazują one na o wiele bardziej uproszczonej liczbie podstawowych rodzajów emocji. Nasze rozwiązanie skupia się na podstawowych rodzajach emocji, a dokonanie pewnych dalszych uproszczeń, pozwala uzyskać stopień rozpoznawalności, który może mieć zastosowanie w obrębie medium gier komputerowych.

Koło emocji

Koło emocji jest sposobem wizualizacji jak proste emocje można podzielić na bardziej złożone. Wewnętrzny krąg przedstwia najbardziej podstawowe emocje, w obrębie których realizowane są klasyfikacje w naszym rozwiązaniu.

Sensory i emocje

W ramach naszego modelu, pozwalamy analizować szerokie spektrum danych, dostępne w ramach powszechnie dostępnych urządzeń pomiarowych. W głównej mierze koncentrujemy się na danych z czujników wbudowanych w gogle VR, ale celem polepszenia dokładności, pozwalamy również na dołączenie popularnych czujników tętna.

Ruch ciała

Ruch głowy

Ruch gałek ocznych

Tętno

Ruchy ciała (w postaci rąk) i głowy dostępne są w ramach niemalże każdego zestawu gogli VR. Ruchy gałek ocznych wspierane są przez coraz większe grono gogli (producentów masowych takich jak m.in. Sony, HTC, Meta). Tętno odczytywalne jest przez popularne opaski (np. Garmin).

Sztuczna inteligencja na pomoc

Aby klasyfikować i rozpoznawać emocje gracza, wykorzystujemy algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki temu możemy wykrywać faktyczny stan emocji, w przeciwieństwie do wykrywania predefiniowanych gestów, lub przyjmowania założeń heurystycznych.

Model został wytrenowany na bazie przeprowadzonych laboratoryjnie badań. Tak wytrenowany model został dostosowany i przetestowany, by na końcu przybrać formę gotowego do użycia, zweryfikowanego rozwiązania.

Rozpoznawanie emocji grafika

Dostosuj do własnych potrzeb

Przygotowaliśmy rozwiązanie uniwersalne, ale możesz je dostosować do własnych potrzeb. Każda gra ma swoje potrzeby, dlatego dajemy pełną swobodę w wykorzystaniu rozwiązania.

Zdecyduj, jakie czujniki będziesz obsługiwać, jaką klasyfikację emocji chesz wykonać oraz dostosuj szczegółowe parametry i stwórz własne eksperymenty.

Czujniki

Czujniki wbudowane w gogle VR, kontrolery, ale także śledzenie gałek ocznych lub mierzenie pulsu.

Liczba emocji

Większa liczba emocji wiąże się z mniejszą dokładnością rozpoznania, dlatego możesz zawęzić wybór.

Parametry

Dostosuj parametry rozpoznawania do własnych potrzeb.
Galopem przez świat (63)

Eksperymentuj

Stwórz własne modyfikacje i eksperymentuj z naszym rozwiązaniem!

Dowiedz się pierwszy

Chcesz być jedną z pierwszych osób, które będą miały możliwość skorzystania z naszego przełomowego rozwiązania? Zapraszamy do kontaktu!
Firma Incuvo Gry VR
Skip to content