Gry VR dostarczają niezwykłych wrażeń: każdy, kto chociaż raz miał na głowie gogle VR, potwierdzi, że odczucie przeniesienia do wirtualnego świata jest dużo bardziej rzeczywiste, niż było to osiągalne do tej pory tradycyjnymi środkami wyrazu.
Jednocześnie stwarza to przed developerami nowe wyzwania: byt gracza w świecie wirtualnym musi wchodzić z tym światem w interakcje. W wielu grach odgrywamy rolę postaci ludzkiej, która musi posiadać wirtualne ciało, by wchodzić w interakcje ze światem i dostarczać głębokiej immersji.
Stworzyliśmy zespół naukowych ekspertów z zakresu VR i grafiki komputerowej i wykonaliśmy szereg badań naukowych, które pozwoliły nam określić, jakie elementy wirtualnego ciała są najistotniejsze oraz w jaki sposób możemy polepszyć doświadczenie immersji i interakcję ze światem wirtualnym.
Dzięki temu możemy pochwalić się unikalnym rozwiązaniem, które zapewnia pogłębioną immersję gracze i lepsze interakcje z grą.
Gry VR mogą oferować różne poziomy interakcji, zależnie od potrzeb danego projektu. W ramach proponowanego przez nas rozwiązania, analizowaliśmy różne scenariusze, począwszy od braku wirtualnego ciała, przez same dłonie, dokładając następnie ręce i tułów a na końcu nogi.
Największą różnicę (w oczywisty sposób) zauważamy między brakiem ciała a implementacją samych dłoni. W ramach badań stwierdziliśmy, że w zakresie immersji i interakcji z grą, dotychczasowe rozwiązania wprowadzające ręce, tułów lub nogi, nie pozwalają na polepszenie doświadczenia gracza względem wykorzystania samych dłoni.
Udało nam się wypracować rozwiązanie w którym dodanie elementów ciała spowodowało polepszenie doświadczenia gracza względem posiadania samych dłoni, zapewniając pogłębioną immersję i doświadczenie interakcji.
Wirtualne ciało to nie tylko immersja związana z jego wyglądem i zachowaniem. To także jego uczestniczenie w interakcjach ze światem. Naciśnięcie wirtualnego przycisku w grze nie polega już na wciśnięciu przycisku na kontrolerze czy klawiaturze, lecz na fizycznej interakcji wirtualnej dłoni z wirtualnym przyciskiem. Przesunięcie dźwigni to ruch wykonany na dźwigni.
Wszystko to wymaga uważnego podejścia, ze względu na to, że wirtualny świat posiada swoje ograniczenia: nie zapewnia fizycznego kontaktu z wirtualnymi przedmiotami. Nie stanowią one oporu dla faktycznego ruchu gracza. Istotne jest zapewnienie kompromisu między realistycznym odzwierciedleniem ciała, a wiarygodności prezentowanego świata.
Sami tworzymy gry, więc wiemy doskonale, że każda ma swoją specyfikę i swoje potrzeby. Nasze rozwiązanie jest uniwersalne i gotowe do użycia niemal natychmiast, ale jednocześnie jest w szerokim zakresie konfigurowalne i możliwe do przystosowania do własnych potrzeb.
Dostarcz własny model, wybierz jakie elementy chcesz mieć widoczne, dostosuj parametry i zmień wszystko, co uznasz za stosowne!
Zdecyduj, które elementy ciała będą widoczne.
Dostosuj parametry i zachowanie ciała w poszczególnych sytuacjach.
Możesz w szeroki sposób modyfikować i rozbudowywać nasze rozwiązanie.